Läslusen Bechy

Alla inlägg den 16 oktober 2011

Av Rebecka - 16 oktober 2011 15:06

Första boken ur serien Darkside

Författare: Tom Becker


Betyg: 5/10


 



En pojke förvinner spårlöst utan några vittne mitt under en utflyckt med sin klass och snart jagar någon Jonathan. Jonathans pappa är mentalt sjuk och har hamnat på sjukhus igen.

Han är helt ensam och någon/något som ej är mänskligt jagar honom.

Han hittar ledtrådar som för honom till Darkside, en annan del av London där alla onda/elaka och mörka väsen/personer lever.

Det Jonathan inte vet är att de som jagar honom kommer från Darkside och det kvittar vilken sida av London han är i så är han jagad.

Han får reda på mer och mer om sitt liv som hans pappa inte talat om.


Har väll egentligen inget speciellt tycke om denna boken. Varken bra eller dålig. Hade inga problem att lägga den ifrån mig och somna som jag brukar ha om jag fastnar för en bok. Det händer saker nästan helatiden i boken men den var inget för mig direkt. Ett tidsfördriv bara.

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards