Läslusen Bechy

Alla inlägg den 26 oktober 2011

Av Rebecka - 26 oktober 2011 11:59



En ungdomsroman om vänskap & kärlek!  

Författare: Rachel Wing

Betyg: 5/10


Holly och Wes är bästa vänner och när de är i full gång med att genomföra sin plan.

Planen om att Holly ska få Jonah och Wes ska få den nya tjejen Emely så börjar de knacka i vänskapsbanden.

Är detta vad de vill?


En mycket kort beskrivning av boken för skriver jag mer avslöjar jag för mycket.

Svårt att skriva en bra resention när:

1. Boken är så kort och 2. Den handlar om samma sak som många andra ungdomsböcker. Kärles vs vännskap!

Är de bara vänner eller finns det mer? Den frågan dycker upp i många ungdomsromaner och även så i denna.

Den är helt ok, ha inte för stora för hoppningar att denna ska vara minst lika bra som Hata Romeo för då blir ni nog lite besvikna, många har skrivit om de i resentioner jag har läst och de har blivit besvikna.

Jag var redo innan jag läste den att den förmodligen inte skulle kunna mäta sig med Rachels debutroman, men de är absolut inte dålig.

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards